W następstwie dwuletniego projektu rozwojowego, w którym uczestniczyli zawodowcy Pucharu Świata i technicy zespołu z zespołu Giant Factory Off-Road, nowy Glory Advanced został zaprezentowany na początku tego roku. Posiada całkowicie przeprojektowane podwozie, które stanowi pierwszy w pełni kompozytowy model Glory, jaki kiedykolwiek był dostępny dla konsumentów. Rama jest połączona z nowym tylnym zawieszeniem Maestro , które zapewnia płynny, aktywny skok 200 mm, wraz z amortyzowanym widelcem o skoku 203 mm.
Redaktorzy z Mountain Biking UK i powiązanej z nimi strony internetowej BikeRadar porównali nowego Glory z dwoma innymi czołowymi rowerami wyścigowymi DH w tej kategorii: Nukeproof Dissent i Propain Rage.
Robin Weaver, redaktor naczelny ds. testów magazynu, kierował zespołem pięciu testerów, którzy sprawdzali rowery na wymagających trasach DH, do których zostały przeznaczone. Ostatecznie Glory okazał się wyraźnym faworytem.
„W najnowszym Glory Giant wykorzystał to, co najlepsze zarówno w Nukeproof, jak i Propain, i zmieszała to wszystko w jedną całość” – twierdzą redaktorzy. „Jest niesamowicie lekki i łatwy w prowadzeniu, ma dobre wsparcie i żywy charakter. Jednak gdy na zjeździe pojawiają się przeszkody, zapewnia wystarczająco dużo spokoju i stabilności, aby pokonywać najtrudniejsze trasy, sprawiając, że jazda staje się czystą przyjemnością. To rower, na którym czuliśmy się najpewniej i mogliśmy jeździć najszybciej przy najmniejszym wysiłku”.
Luke Marshall, autor tekstów technicznych dla Mountain Biking UK i BikeRadar.com, spędził kilka tygodni jeżdżąc na Glory we francuskich Alpach i napisał, że „był pod wielkim wrażeniem”.
Opisując swoje doświadczenia, Marshall kontynuował: „Chociaż jest pewny i szybki, nadal chętnie pokonuje wolne, bardziej techniczne trasy. Glory będzie równie dobrze czuła się podczas jazdy pomiędzy taśmami toru Pucharu Świata, jak i podczas jazdy na lokalnych trasach zjazdowych”.
Marshall szczegółowo opisał wszystkie cechy techniczne Glory, w tym mieszany układ kół z 29-calowym przodem i 27,5-calowym tyłem oraz jego regulację, która umożliwia zmianę geometrii i przejście na 29-calowe tylne koło.
„Flip chip zawieszenia Maestro 3 umożliwia zmianę kąta główki ramy i wysokości suportu w pozycji niskiej, średniej i wysokiej” – napisał. „Dzięki temu można używać tylnych kół o średnicy 29 cali i 27,5 cala. Rowerzyści mogą wybierać spośród dwóch długości tylnych widełek, które mogą zmniejszyć lub powiększyć bazę kół o 10 mm”.
Podsumowując nowego Glory, Marhsall napisał: „Tak łatwo jest jechać szybko, że przy niewielkim wysiłku można na zjeździe odczuć eksytację oraz lekki strach. Giant wykonał imponującą pracę, łącząc komfort i precyzję. Imponujący amortyzator w połączeniu z nową kinematyką oznacza, że rower ma niesamowitą przyczepność na niepewnych odcinkach szlaku. Małe nierówności były pochłaniane bez wysiłku, co wygładzało szlak i pomagało rowerowi znaleźć przyczepność na zakrętach i na pofałdowanych sekcjach. Wygląda na to, że Giant powraca z hukiem z nową Glory Advanced.”
Aby uzyskać więcej informacji, w tym wszystkie szczegóły techniczne dotyczące nowego Glory Advanced, kliknij tutaj.
Aby przeczytać pełną recenzję, odwiedź stronę BikeRadar.com.
Glory Advanced wygrywa test rowerów w Mountain Biking UK
czwartek, 4 stycznia 2024
Produkt
W ostatnim wydaniu Mountain Biking UK opublikowało recenzję pogladową, w której Glory Advanced otrzymał niemal doskonałą ocenę 4,5 gwiazdek i został uznany za zwycięzcę w teście trzech wyścigowych rowerów zjazdowych.